Recenze knižní série: Zrádné srdce

2. díl knižní série

Za Jezeliou, přezdívanou Lia, Komizar poslal nájemného vraha Kadena, který se do ní ovšem zamiloval a místo toho, aby ji zabil, ji přes Cam Lanteux s dalšími muži přivedl do divoké barbarské země, pojmenované po ženě Vendě. Stala se zde vězněm vůdce Vendy, krutým Komizarem. Když byla Lia ještě v Terravinu, zamilovala se do Rafeho, do farmáře, o kterém potom zjistila, že je to Dalbrecký princ. Rafe byl také zajat, ale tajil svůj titul, řekl, že je jen vyslanec Dalbreckého království. Tajně s Liou spřádali plány, jak z Vendy utéct. Bylo to však nemožné, všude stráže a Lia byla neustále pod dohledem. Lia si se svojí kuráží a laskavostí získala náklonnost všech vendských klanů, které si jí velmi vážily. Zvládnou Lia a Rafe utéct? Jaký je doopravdy Kaden?

úryvek z knížky:

"Mí bratři!" zavolala jsem zvučným, nadšeným hlasem, o němž jsem věděla, že Komizara potěší. "Dnes je můj velký den a doufám, že se budete radovat se mnou, a až vám povím svou novinu, bude to velký den i pro vás. Jsem vám všem tolik vděčná. Poskytli jste mi nový domov. Uvítali jste mě mezi sebou, nabízeli mi šálky thannisu, zvali mě ohřát se ke svým ohňům, podávali mi ruce, svěřovali jste se mi se svými nadějemi. I šaty, které mám na sobě, jsou od vás. Dostala jsem toho víc, než jsem vám kdy dala, ale teď doufám, že vám budu moci oplatit vaši laskavost. Dnes mě Komizar požádal, abych..." Udělala jsem úmyslnou pomlku, protahovala tu chvíli, sledovala je, jak se naklánějí ke mně, vytahují krky, jak jejich ústa zůstávají otevřená, dech zadržovaný v plicích, ruce s poháry nehybné, oči upřené na mě. Mlčela jsem tak dlouho, aby Komizar pochopil, že není jediný, kdo si umí získat pozornost posluchačů, a nakonec, když se dokonce i on nedočkavě posunul k okraji židle, jsem pokračovala: "Dnes mě váš Komizar požádal, abych mu stála po boku, stala se jeho manželkou a královnou."

autor: Mary E. Pearsonová

počet stran knihy: 357 

původní název: The Heart of Betrayal

žánr: dobrodružný, historický, drama

moje hodnocení: 8 z 10



Komentáře