Recenze knihy: Den co den

Den co den jiné tělo. Den co den jiný život. Den co den zamilovaný do té samé dívky.

Den co den se A probouzí v jiném těle. Jméno "A" si dal sám. Nemá jedny rodiče, nikdy nebude mít jeden domov ani stejné kamarády. Každý den je to jinak. Jednou se A probudí v těle Justina. Justin má přítelkyni Rhiannon, do které se A zamiluje na první pohled. Prožije s Rhiannon kouzelný den. Místo školy ji vezme autem k moři a Rhiannon se to moc líbí. Justina vůbec nepoznává. Kdy naposledy se na ní Justin tak pěkně díval? Ale každý den někdy končí a musí tedy skončit i tento. Justin se s Rhiannon rozloučí a jede domů. Další den, zase v jiném těle a zase někde jinde, chce A Rhiannon zase vidět. A tak se jednoho dne rozhodne ji vyhledat. Všechno Rhiannon řekne - že každý den ovládá jiné tělo a že ji miluje. Rhiannon je z toho celá vykolejená a nevěří mu. Ale za pár dní se situace změní. Rhiannon se do A zamiluje a rozejde se s Justinem. Ale je vůbec možné, aby takový vztah existoval? A se může probudit klidně na druhé půlce zeměkoule. Jak to dopadne, budou A a Rhiannon spolu?

úryvek z knížky:

Probudím se. Okamžitě musím zjistit, kdo jsem. Nejde jen o tělo - otevřu oči a hned vidím, jestli je kůže na mé paži světlá nebo tmavá, jestli mám dlouhé nebo krátké vlasy, jestli jsem kluk nebo holka, tlustý nebo hubená, zanedbaný nebo pěstěná. Když si jednou zvyknete na to, že se každý den probouzíte jako někdo jiný, dá se na samotnou tělesnou schránku docela rychle zvyknout. Zato život, kontext, ve kterém se tělo nachází, ten může být docela těžké pochopit. Každý den jsem někdo jiný. Teda jsem to samozřejmě pořád já. Vím, že já jsem já - ale zároveň jsem někdo jiný. A tak to bylo vždycky. 
Informace začínají proudit. Probudím se, otevřu oči, dojde mi, že už je zase ráno a já jsem někde jinde. A potom se začnou objevovat životopisné informace, velmi vítaný dar té části mysli, která není moje. Dneska jsem Justin.

autor: David Levithan

počet stran knihy: 340

původní název: Every Day

žánr: drama, romantický, fantasy

moje hodnocení: 8 z 10

Výsledek obrázku pro den co den kniha

Komentáře