Recenze knižní série: Selekce

1. díl knižní série


V zemi Illeá je obyvatelstvo rozděleno do osmi kast. První kasta je královská rodina, osmá kasta jsou žebráci. America Singer je pátá. Její rodina se živí malířstvím a zpěvem. America je zamilovaná do Aspena z šesté kasty, a protože není povolené být s někým z nižší kasty, America s Aspenem o své lásce nikomu neřekli. Už skoro plánují svatbu, když přijde Americe dopis, kde je psáno, že princ Maxon vyhlašuje Selekci. Z každé z 35 provincií se vybere jedna dívka, která vyplní přihlášku a pokud si Maxon zvolí právě ji, může se stát jeho ženou. Po dobu dívek v Selekci dostanou jejich rodiny peníze navíc a tak Americu její matka do Selekce, dalo by se říct, nutí. Nakonec America přihlášku vyplní a doufá, že ji nevyberou. Ale vyberou, takže America odjíždí. V paláci však America Maxonovi řekne, že ho nechce. Dokáže se do Maxona zamilovat, a on do ní? Zapomene úplně na Aspena?

úryvek z knížky:

Na pořádný pláč jsem neměla energii, a tak mi jen po tvářích v tichosti stékaly slzy. Soustředila jsem se jen na svůj smutek. Jak jsem se sem dostala? Jak se mi to všechno mohlo stát? Co se mnou bude? Vrátí se mi někdy alespoň kousek z předešlého života? Odpovědi jsem neznala. A nemohla jsem s tím vůbec nic dělat. Byla jsem natolik zabraná do svých myšlenek, že mi ani nedošlo, že nejsem sama. Dokud opodál nepromluvil princ Maxon. "Jste v pořádku, má drahá?" zajímal se. "Já NEJSEM žádná vaše drahá." Zvedla jsem k němu hlavu. Jak z mých očí, tak i z tónu mého hlasu musel vyčíst znechucení. "Urazil jsem vás něčím? Vždyť jsem vám právě dal, co jste chtěla." Moje reakce ho upřímně zmátla. nejspíš očekával, že ho budeme všechny zbožňovat a děkovat osudu za to, že existuje.

autor: Cass Kiera

počet stran knihy: 289

původní název: The Selection

žánr: romantický

moje hodnocení: 10 z 10




Komentáře