Recenze knižní série: První

3. díl knižní série

Maxon zjevně miluje Americu, alespoň to říká. Pak se ale America dozvídá, že to samé říká i ostatním dívkám. A tak America pořád váhá, jestli miluje více Aspena nebo Maxona. Potom jí Maxon řekne, že už chce ukončit Selekci a že ona, jestli teda chce, se stane jeho ženou. Jednou ráno se Maxon jen prochází s Kriss a uvidí Americu, jak se objímá s Aspenem. A tak se rozhodne, že zvítězí Kriss a ožení se s ní. Když začne oznamovat zásnuby s Kriss, z vojáků v síni se vyklubou rebelové. Nechá Maxon zvítězit Kriss, i když ji nemiluje tak jako Americu? Kdo všechno zemře při útoku rebelů, kteří na palác už párkrát zaútočili? Přežije Maxon?

úryvek z knížky:

"Maxone," vzlykala jsem. Nevěděla jsem co dělat. Sbalila jsem do kuličky lem svých šatů a přitiskla mu ho na střelnou ránu. Trhl sebou bolestí. "Promiň mi to." Natáhl k mé ruce dlaň a zakryl mi ji. "Ne, ty promiň," řekl. "Málem jsem zničil život nám oběma." 
"Teď nemluv. Jenom se soustřeď, dobře?"
"Podívej se na mě, Americo." Několikrát jsem zamrkala a pohlédla mu do očí. Přestože musel nesnesitelně trpět, usmál se na mě. "Klidně mi zlom srdce. Zlom mi ho třeba tisíckrát. K tomu, abys mi ho zlomila, jsem to ho dal už dávno."
"Pššt," chlácholila jsem ho. "Budu tě milovat až do posledního dechu. Moje srdce tluče jenom pro tebe. Nechci umřít, aniž bys to věděla."
"Přestaň, prosím," naléhala jsem. Sundal dlaň z mojí ruky a prsty mi zajel do vlasů. Zatlačil jen docela nepatrně, ale i to mi stačilo, abych pochopila, co chce. Sklonila jsem se a políbila ho. V tom polibku byla veškerá naše nejistota i veškerá naše naděje. "Nevzdávej to, Maxone. Miluju tě. Prosím, nevzdávej to." Přerývavě se nadechl. Vtom někdo nakoukl pod stůl, a než jsem si uvědomila, že je to Aspen, polekaně jsem vyjekla. "Kriss je v úkrytu, Vaše Výsosti." řekl Aspen profesionálním tónem. "Teď vy. Můžete vstát?" Princ zavrtěl hlavou. "Se mnou si neztrácejte čas. Odveďte ji."
"Ale, Vaše Výsosti..."
"To je rozkaz," pronesl Maxon tak nejrozhodněji, jak dokázal. Oba mladíci na sebe zůstali chvíli hledět. "Ano pane."

autor: Cass Kiera

počet stran knihy: 277

původní název: The One

žánr: romantický

moje hodnocení: 10 z 10



Komentáře